HomeOpleidingenBijscholingenNieuws & InspiratieDocentenMediaContact

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            De Danser -Natarajasana-

                                                
- Ga staan in de berghouding met het gewicht verdeeld over beide voeten.
- Breng je evenwicht op je rechterbeen.
- Adem rustig in en uit en focus je op een punt om je balans te vinden.
- Buig je linkerbeen en pak je met je linkerhand de linkervoet vast.
- Strek je been/voet weg van je lichaam terwijl je langzaam naar voren buigt.
- Je strekt je rechterarm naar voren en opent je borstkas, het gebogen been

  wegstrekkend als een gespannen boog.
- Blijf in deze houding zolang het goed voelt en voel de harmonie in de houding.
- Keer terug naar de uitgangspositie en rust uit/ voel na.
- Wissel van been.
 
 
Door het beoefenen van Natarajasana worden evenwicht, co÷rdinatie- en concentratievermogen ontwikkeld en de grote spieren aan de voorzijde van de bovenbenen getraind.

 

 

                        Partner-oefening Danser:

 

Natarajasana kan ook in duo-vorm als samenwerkingsoefening worden toegepast en vormt daarmee tevens een goede voorbereiding om balans op te bouwen!